Arkiv

Archive for the ‘Danmarks Radio’ Category

Z lige nu

28. oktober 2012 2 kommentarer

Z lige nu

Det statsmonopol som indehaves af Danmarks Radio og TV er helt og fuldt i hænderne på gammelpartiernes røde lejesvende med deres bestandige tromlen fra årle morgen til sen nat for at fremkomme med ensidige budskaber til fædrelandets fordærvelse.

Løgn, fortielse og forvrængning er de våben, hvormed de vil ødelægge Fremskridtsbevægelsen. Brugt år efter år. Nu 16. år i træk. Og af alle de toneangivende journalister.

Derfor har vi nok kun os selv og vore spinkle kræfter at bygge på. Og derfor må disse kræfter udnyttes i længere tid, end de få uger som hengår fra valgudskrivelsen til valgdagen. I de par dusin døgn er det særdeles svært for et kirkerottefattigt parti som Fremskridtspartiet overhovedet at komme til orde. I de dage overlades scenen jo stort set til magthaverpartierne, som lover alt paradisisk og spiller på, at vælgerhukommelsen gang efter gang har vist sig at være uhyggelig kort.

Vor opgave nu er derfor ikke at fuldkommengøre vort indre partiorganisationsapparat. Det må vente. Vort virke skal være udadvendt. Med et ofte anvendt Fremskridtsudtryk: Nu gælder det at missionere blandt hedninge. Og efter opinionsresultater er der over 97 % af dem på landsplan. I visse egne af landet endda endnu flere.

Metoden er ganske enkel. Det eneste vi skal gøre er at sige sandheden. Vi Fremskridtsfolk skal bruge alle vore kræfter til at oplyse om de virkelige forhold.

Hver gang det lykkedes for os, er sejren vor. Hver eneste dansker er nemlig i virkeligheden et Fremskridtsmenneske. De fleste ved det bare ikke selv. Fordi de er blevet proppet med så mange usandheder om Z-partiet. Vor opgave er derfor uforfærdet at være sandhedens fakkelbærere.

I højsædet skal vi sætte de gamle dyder. Folketinget skal forkæle den arbejdsomme, den flittige, den selvdisciplinerede, den selvopofrende. Det er kravene, når vi skal ud af de folketingsskabte plager, som har præmieret ødslerne, de letsindige, de forkælede, de klynkende og de uforstandige.

Mogens Glistrup

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 6 / 15. årgang / 20. februar 1987 

Radioavisen løb videre med avisand

12. oktober 2012 3 kommentarer

Radioavisen løb videre med avisand

Radioavisen (Danmarks Radio, red.)har endnu engang vist sig at være upålidelig når det gælder formidling af nyheder, der berører Fremskridtspartiet. Radioavisen undlod at kontrollere meddelelse, der kunne skade Fremskridtspartiet.

En god del af sidste uges tirsdag kværnede monopolavisen løs med en yderst aparte historie.

Det fremgik, at Fremskridtspartiets folketingsgruppe på Christiansborg sammen med Socialdemokratiet, de radikale (B) og firkløverpartierne (V, C, CD og KrF, red.) skulle have tilsluttet sig et syvkantet forlig, hvis hovedindhold skulle være at tvangsudskrive yderligere ca. 150 millioner kr. – skatteyderkroner til Civilforsvaret.

Nyhedsformidlere – med blot det svageste kendskab til dansk indenrigspolitik gennem de seneste 11 år  – bør ikke  være uvidende om, at Fremskridtspartiet – ikke mindst i forbindelse med de årlige finanslove – er gået imod forøgede bevillinger af den art, som der her var tale om.

Der var da også tale om en ægte “and”.

Meget uheldigt

Fremskridtspartiets John Arentoft, der er medlem af indenrigsministerens udvalg, der behandler og forhandler civilforsvarsspørgsmål siger:

 Der er intet forlig indgået, og på nuværende tidspunkt er der berammet to nye møder i udvalget, så enhver kan sige sig selv, at Radioavisens meddelelse om at der sådan i al stilhed skulle være enighed om et femårigt civilforsvarsforlig har intet på sig. Vi har end ikke drøftet mulighederne i folketingsgruppen.

Jeg synes, det er meget uheldigt, at såvel Radioavisen som Kristeligt Dagblad, som Danmarks Radio opgav som kilde, foruddiskonterer på den måde, slutter John Arentoft.

Kilde eller ikke kilde, så bør Danmarks Radios medarbejdere være så velinformerede, at en sådan gang pølsesnak ikke kan slippe igennem til lytterne. Skulle man være i tvivl på Radioavisen, ville det være let at foretage en hurtig kontrolopringning til et af partiets folketingsmedlemmer, der nemt kunne give de rigtige oplysninger.

g-mand

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 25  / 12. årgang / 29. juni 1984

Sådan behandles Fremskridtspartiet af medierne

8. september 2012 16 kommentarer

Sådan behandles Fremskridtspartiet af medierne

Fortielser, fordrejelser og direkte usandheder er hverdagskost i avisers, radios og Tv’s behandling af Z-politikken og Z-folk. FREMSKRIDT dokumenterer to aktuelle eksempler. 

Foretager Fremskridtspartiets folketingsgruppe sig aldrig noget? Man læser aldrig om det i aviserne! Hvad er der blevet af Mogens Glistrup? Man hører aldrig noget til ham!

Sådan lyder et par af de spørgsmål hovedbestyrelsens og folketingsgruppens medlemmer og andre fra partiets centrale organer meget ofte mødes med i deres daglige omgang med andre mennesker ude i den virkelige verden.

Svaret lyder, at mediernes aktuelle holdning til Fremskridtspartiet er, at et hel- eller halvglemt parti har svært ved at skaffe sig stemmer. Vi skal derfor omtales så lidt som muligt. “Fremskridtspartiet skal dø i fred”, som de så slangefromt udtrykker det.

Og omtales partiet eller dets ledende medlemmer en sjælden gang, sker det med fordrejelser og direkte løgnagtigheder, så Z-kilden har mere end vanskeligt ved at genkende den oprindelige historie og de faktiske kendsgerninger.

Den sædvanlige flæben om uvederhæftige journalister og manipulerende presse? Nej!

At det virkelig forholder sig som overfor beskrevet, vil FREMSKRIDT i denne uge – med to aktuelle eksempler – dokumentere sort på hvidt.

Berlingske Tidendes lede leder

Den 2. februar holdt partiets hovedbestyrelse møde hos Ib Stæhr i Silkeborg. Et medarbejderhold fra Tv-avisen aflagde besøg og optog omkring 10 minutters snak med landsformand Annette Just. I TV-A´s udgave, “Søndagsavisen”, samme aften, blev det til ca. 20 sekunders enetale af Annette Just, der gav seerne indtryk af, at forsamlingen stort set intet fornuftigt havde beskæftiget sig med den hele dag. Der stod ellers flere store sager af både politisk og organisatorisk karakter på dagsordenen.

Berlingske Tidende beskæftigede sig med samme HB-møde i en leder den 4. februar, under overskriften “Lavvande i kassen” hed det blandt andet: “Fremskridtspartiet er i vanskeligheder. Det går dårligt i opinionsmålingerne, og det bliver stadigt sværere for partiet at markere sig i den praktiske politik. (…) I et forsøg på at sanke stumperne har partiledelsen overvejet, hvorledes der kan stilles et værn op over for den stadige udsivning. En ting er, at den rammer partiet på dets politik, noget andet – og næsten endnu alvorligere – er, at det betyder svindende indtægter for partikassen. De vederlag, som kommunalbestyrelsesmedlemmer modtager, er for store deles vedkommende gået i partiets pengetank. (…) Derfor arbejdes der nu med et forslag, ikke om større partiskat, men om bindinger, som hindrer frafaldne i at ramme partiet to gange: Først ved at gå, dernæst ved at tage indtægter fra vederlag mv. med sig. Det kan blive småt for enhver”.

Ikke sandt, løgn og sludder! For hvilken partiskat er det Fremskridtspartiets medlemmer af kommunalbestyrelser, amtsråd, Folketinget, Radiorådet, statsrevisionen o.s.v. betaler eller har måttet betale? Ingen, aldrig én eneste krone! Ikke fordi partikassen ikke har haft – og har – god brug for det, men fordi partiet som bekendt er imod indkomstskat – under alle former. Derfor har Fremskridtspartiet, i modsætning til en række af landets øvrige politiske partier, aldrig tvangsopkrævet så meget som én eneste rød femøre hos så meget som ét eneste medlem.

Noget helt andet er selvfølgelig de frivillige bidrag til partiarbejdet og valgkampagner, som adskillige, både medlemmer og andre, gennem årerne har været villige til at yde. Men det er nu vist i øvrigt langt fra de, der har haft indtægter fra partiarbejde eller tillidserhverv, der har været de største og de flittigste bidragsydere.

Glistrups dementi

Allerede samme dag, som Berlingske Tidende offentliggjorde sin lede leder, sendte Mogens Glistrup avisen følgende brev:

“Virum den 4. februar 1986

Berlingske Tidende, Pilestræde 34, 1147 København K.

De bedes optage følgende protest-indlæg:

Nok er Fremskridtspartiet helt alene på markedet med et sammenhængende program for at fjerne gælds- og skatteåget på den danske befolkning. Alligevel arbejder vi hårdt hele tiden for stadig at være på højde med udviklingen.

Vort syv timers hovedbestyrelsesmøde i søndags beskæftigede sig således med EF, socialpolitik, landbrugsforhold og mange andre samfundsmæssige anliggender. Da mødet stod på kanten af sin afslutning, blev det nævnt, at der var en, der havde sagt noget om, at det er urimeligt, at Fremskridtsfolk gang efter gang offervilligt spytter tusindvis af kroner i bøssen for at føre valgkamp for folk, der på den basis kommer ind i kommunalbestyrelser og på fire år får scoret mellem en halv og en million ned i deres egen lomme, men som – måske dagen efter valget – svigter det Fremskridtsgrundlag, de er valgt på, og går over til Venstre eller andre landsødelæggerpartier.

Disse rent parentetiske bemærkninger er det eneste, som Berlingske Tidende har beskæftiget sig med  fra mødet . Bl.a. i en leder den 4 ds., som groft forvansker sandheden.

Sådan som Berlingske Tidende altid har forvansket og undertrykt sandheden om Fremskridtspartiet.

Skal vore børn og børnebørn have nogensomhelst mulighed for at leve i et lykkeligt samfund med personlig frihed, er det på tide, at Berlingske og de andre medier går i gang med at meddele sandfærdige oplysninger om Fremskridtspolitikken. Den er landets eneste redningsplanke.

 

Mogens Glistrup, Hummeltoftevej 125, 2830 Virum”.

—————————

Men protesten kom aldrig i Berlingske Tidende. Den 14. marts, altså halvanden måned efter(!), modtog Mogens Glistrup dette brev fra avisen:

“Tak for Deres brev, som vi har læst med interesse.

Vi ser desværre ingen mulighed for at placere det, hvorfor det vedlagt returneres.

 

Med venlig hilsen, Berlingske Tidende, Jørgen Ginnerup”. 

Mogens Glistrup måtte altså ikke komme til orde, og hans dementi ikke offentliggøres. Berlingskes løgne-leder skulle ikke modsiges.

————————–

Jyllands-Postens fortielser

I FREMSKRIDT nr. 12-86 (side 5) blev der vist, hvorledes Morgenavisen Jyllands-Posten i en leder skamroste CD “for at tale husejernes sag” og helt “glemte”, at det rent faktisk er Fremskridtspartiet, der i Folketinget har fremsat forslag til lov, som skal neutralisere den nye gigantiske “lejeværdi af egen bolig“, som bliver følgen af den 18. almindelige ejendomsvurdering.

 

Påske-søndag var den igen gal med hukommelsen i bladhuset i Viby J.

Dagen før, lørdag den 29. marts, havde Fremskridtspartiets politiske ordfører, Pia Kjærsgaard, via telex ladet udsende en pressemeddelelse om at Z-gruppen i Folketinget atter vil forsøge at få bilernes fartgrænser ændret. I pressemeddelelsen henviste Pia Kjærsgaard til en ny undersøgelse, der viser, at de nugældende hastighedsbestemmelser ikke overholdes og at det vil være bedre for både trafiksikkerheden og retsbevidstheden om loven ændres, så hastigheden skal afpasses efter forholdende. På den måde kan bilisterne koncentrere sig om selve kørslen og ikke om speedometret. Endelig mindede Pia Kjærsgaard om, at den nugældende forfejlede lov blev vedtaget af et meget spinkelt flertal i Folketinget (èn stemme), og at man derfor kan håbe på, at et nyt folketingsflertal vil være med til at ændre den igen.

Jyllands-Posten bragte dele af pressemeddelelsen i en beskeden 1-spaltet opsætning i søndagsudgavens 1. del, side 8. I samme udgave behandlede redaktionen det selv samme emne og den selv samme problematik i en stor 4-spaltet leder. Men (naturligvis!) uden hverken at nævne eller henvise til Fremskridtspartiets dagfriske folketings-initiativ på området.

Dårlig journalistik.

Beskidt manipulation.

Flere forglemmelser

I sin leder skrev Jyllands-Posten blandt andet:

Undersøgelser tyder på, at fartgrænserne for biler ikke overholdes. For folk, som selv kører bil, kommer det altså ikke som nogen stor overraskelse.(…) Sagen er, at fartgrænserne er en misforståelse, og det vil de blive ved med at være, indtil den dag Folketinget finder på at ophæve dem igen.

De trådte i kraft pr. 1. oktober sidste år, efter at være blevet vedtaget i Folketinget af Socialdemokratiet, Det radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti og Venstresocialisterne med et flertal på kun én stemme. Allerede i november havde tinget en ny diskussion om fartgrænserne, men der kunne ikke skaffes flertal for at sætte dem op, skønt borgerlige politikere ønskede det.

Redaktionen “glemte” altså også at nævne, at den folketings-diskussion “allerede i november”, som den selv henviste til, var foranlediget af Fremskridtspartiet, og at de “borgerlige politikere der ønskede det” (at ændre loven), var Fremskridtspartiets folketingsgruppe.

Skoleeksempler

Det, der her er dokumenteret, er skoleeksempler på, hvordan medierne fupper med deres orientering om Fremskridtspartiet, dets politik og dets folk. Og er blot et par eksempler ud af mange.

Stol på FREMSKRIDT.

Pressen er fuld af løgn.

T. Zinglersen

P.S.: Ved redaktionens slutning har pressen – ikke mindst Radioavisen – travlt med at fortælle om skatte”reform” partiernes indgreb mod den forventede store stigning i lejeværdi af egen bolig, som følge af den nye ejendomsvurdering. Selvfølgelig uden at fortælle, at Fremskridtspartiet spillede ud i den sag for allerede 6 uger siden med et lovforslag i Folketinget. Se FREMSKRIDT nr. 8 og 9 -86.  

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 14 / 14. årgang / 31. januar 1986

Sådan misbruger DR mil. af licenskroner

6. september 2012 7 kommentarer

Sådan misbruger DR mil. af licenskroner

Tror De, at De får radio- og fjernsynsprogrammer for alle Deres dyre licenspenge? Det gør De ikke! 

En god del af de ca. 1,6 mil. kroner Danmarks Radio – med Folketingets finansudvalgs godkendelse – tvangsudskriver i licens, misbruges nemlig på det groveste. Til ting og sager og foranstaltninger, der intet som helst har med programproduktionen at gøre. Og her ser vi helt bort fra de hundrede af millioner, der ødsles bort til den omfattende administration i det overbureaukratiserede monopol.

Kantineunderskud på 7 mil. kr.

Hvor grelt det gennem årene har udviklet sig, afsløres ved gennemlæsning af Danmarks Radios nye udsendte regnskab for 1983.

Her kan det således konstateres, at det kostede licensbetalerne næsten 7 millioner kr., at DR-medarbejderne ikke tager madpakke med hjemmefra. Eller sagt på en anden måde: Driften af Danmarks Radios kantiner og spisestuer har i 1983 belastet licenskassen med 6.838 mil. kr. Det er godt nok en forbedring på omkring 1,2 mil. kr. i forhold til året før, men alligevel helt uanstændigt og i øvrigt i strid med statens cirkulære vedrørende drift og tilskud til det offentliges kantiner.

Personaleforeninger og rejselegater

Og fråseriet fortsættes på en lang række andre felter. Tilskud til personaleforeninger, andre organisationer og personaleblad har været på henholdsvis 492.000 kr., 116.000 kr. og 584.000 kr. eller tilsammen over 1 million kroner.

Til rejselegater er anvendt 331.000 kr., til understøttelse til ikke-pensions berettigede medarbejdere 1.005 mil. kr. mens indkøb af kunstværker blot har sneget sig op til runde 30.000 kr.

Hyggeweekender

To årlige lyttermøder, som består i hyggeweekender på luksushoteller rundt i landet med rigelig spisning og drikkelse for radiorådsrødder, DR-chefer og medarbejderrepræsentanter samt medlemmer af de aldeles overflødige amtslige programråd og som for skams skyld garneres med et par uforpligtende foredrag og lidt snik-snak-debat kostede de glade (?) licensbetalere 323.000 kr.

DR-årbogen, en overflødig prestige tryksag med flotte farver på fornemt papir indeholdende lidt statistik samt ligegyldige udgydelser af skiftende radiorådsformænd og stationære monopolchefer løb i 1983 op i 305.000 kr., og det var endda en besparelse på 40.000 kr. i forhold til budgettet, hvor der var afsat hele 345.000 kr. til værket, som sendes til en snæver kreds af DR`s venner og forretningsforbindelser, men afgjort hverken er til gavn eller glæde for de – kunderne – der betaler gildet.

Underskuddet på rundvisninger i Radiohuset og TV-byen blev holdt på 43.000 kr. mens DR`s repræsentation nåede at runde 1.370 mil. kr.

Danske film

Alle disse beløb kan måske, set i relation til Danmarks Radios samlede årsbudget på 1,6 milliarder, synes forholdsvis beskedne. Men sammenlagt udgør de trods alt i omegnen af 12 mil. kr., som anvendt med fornuft i produktionen, kunne have betalt mange lytter- og seervenlige programmer. Hvad med eksempelvis ældre, populære danske spillefilm i TV, som de lærde og verdensfjerne DR-magistre gennem de seneste år aldeles har forholdt seerne. “Producenternes prisforlangende er for højt, vi har ikke pengene” lyder undskyldningen.

Jo, pengene har man, man  anvender dem blot forkert.

DR-huse over hele landet

Af regnskabet fremgår det også, at de 19.274 timers radio og 2.694 timers fjernsyn, der blev udsendt i 1983, tilsammen har kostet 1.325.032 mia. kr. Heraf udgør personaleudgifterne alene lige ved 721 mil. kr., mens de såkaldte afdelings- og specialomkostninger, der bl.a. dækker over administration, løber op i 358 mil. kr.

Fremskridtspartiets repræsentant (tidligere repræsentanter) har naturligvis gennem alle årerne tordnet mod alt dette ødsleri, der har nødvendiggjort den ene grove forhøjelse af licensen efter den anden. Men forgæves. Socialdemokrater, radikale, Venstre, CD og konservative har på det nærmeste kappedes om, hvem der kunne få millionerne til at rulle hurtigst.

DR-driftledelsen har ikke holdt sig tilbage med forslag og tiltag, herunder ønsket om at se monopolet under eget tag i snart sagt hver en landsby Riget over, men kan i øvrigt ikke bebrejdes misbruget da budgettet, som radiorådsflertallet har afstukket, er overholdt.

Et frisk eksempel

Hvor stor lysten til at friholde licensbetalerne for øgede byrder er blandt de øvrige partier, blev tydeligt illustreret på forrige uges radiorådsmøde.

Et forslag fra Fremskridtspartiets Torben Zinglersen om, at overføre 30 mil. kr. fra et regnskabsmæssigt overskud i 1983 til budgettet for 1985, for på den måde at imødegå en allerede bebudet licensstigning på et tilsvarende beløb, fik kun Zinglersens egen stemme.

Så nu bliver millionerne i stedet puttet i Radiospredningsfonden.

– Jeg mener afgjort pengene havde ligget både bedre og mere sikkert i licensbetalernes egne lommer, men det synes radiorådsflertallet inkl. V. A. Jakobsen altså ikke, siger Torben Zinglersen.

g-mand

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 19 / 12. årgang / 18. maj 1984 

Spansk TV be´r om skatteråd hos Glistrup

4. september 2012 2 kommentarer

Spansk TV be´r om skatteråd hos Glistrup

Der er bud efter Fremskridtspolitik. Senest fra det officielle spanske fjernsyn, der har inviteret Mogens Glistrup til at fortælle om indkomstskattens forbandelser.

Spanien står som bekendt på tærsklen mellem 1930´ernes Franco-diktatur og indpasning i 1980´ernes Vesteuropa.

Et af de store problemer er, om man skal indføre indkomstskat i stil med, hvad vi for eksempel i Danmark har haft siden 1903.

Til brug for den store samfundsdiskussion herom har det spanske fjernsyn indbudt Mogens Glistrup til i en spansk TV-Aktuelt for, at redegøre for erfaringerne med indkomstskatten.

Alligevel har Ninn-Hansens (C) forlængede arm i Horserød nægtet Glistrup, at tage imod indbydelsen.

Hvis man har troet, at spanierne i stedet for skulle være interesserede i at høre, hvad partikammerat Foighel mener, gjorde man regning uden vært.

I stedet for Glistrup er det nu Fremskridtspartiets statsrevisor Henrik Warburg, der redegør for de danske erfaringer med indkomstskatten.

De grundlæggende synspunkter

Det sker i udsendelsen “Programa la Clave”, der er spansk fjernsyns svar på Gyngemosens TV-Aktuelt. Programmet sendes i Spanien 10 dage før spaniolerne skal aflevere selvangivelse!

Jeg er jo ikke indkomstskatteekspert, men kan forklare de grundlæggende synspunkter i Fremskridtspartiets skattepolitik, og det er det vigtigste i denne sammenhæng, mener Henrik Warburg.

Gælder det indkomstskattens detaljer skal man enten sidde i Folketingets skatte- og afgiftsudvalg eller, endnu bedre, hedde Mogens Glistrup.

Jeg vil fortælle spanierne, at indkomstskatten er den mest tåbelige måde at skaffe det offentlige indtægter på. Kun simpel lodtrækning ville være en endnu tåbeligere facon. Så tåbelig, at selv socialister måtte kunne se det.

På engelsk

Efter, hvad der før Henrik Warburgs afrejse til Madrid forelå oplyst om selve programmet, skal Warburg være med i en debat, hvor de øvrige deltagere er en tidligere spansk finansminister samt to socialister og to konservative.

Debatten bliver simultantolket og Henrik Warburg vil forsvare Z-politikken på engelsk, et sprog han taler perfekt efter flere års ophold i USA.

Kontakten til Fremskridtspartiet er kommet i stand gennem den spanske ambassade i København.

Warburg er fløjet til Madrid og benytter lejligheden til et par dages ophold i den spanske hovedstad.

Nej fra TV-A

Danske Tv-kiggere skal ikke regne med at få del i det spændende spanske initiativ. End ikke en orientering om, at “Program la Clave” har haft bud efter Danmarks skatteekspert nummer et, Mogens Glistrup, har DR-monopolet planer om at formidle.

Med vanlig arrogance og hovmod, når det gælder saglig orientering om Fremskridtspartiet og Mogens Glistrup, afviser Tv-avisens chef, Lasse Jensen, overfor FREMSKRIDT, at ville beskæftige sig med det spanske program.

Set fra et dansk synspunkt kan det ikke være journalistisk interessant, at en dansker deltager i en spansk fjernsynsudsendelse, der beskæftiger sig med spanske forhold. Jeg tror afgjort ikke, at vi vil gøre noget ved den sag. Omkostningerne ville også blive for store.

Snyder statsmonopolet licensbetalerne vil Fremskridts læsere ikke blive ladt uorienteret. Henrik Warburg har lovet redaktionen at sende en fyldig rapport hjem.

G + Z

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 22  / 12. årgang / 8. juni 1984

Schlüters sandhedsflugt

26. august 2012 17 kommentarer

Schlüters sandhedsflugt 

Sætter man sig ind i de sidste to års udvikling, får man myrekryb over Poul Schlüters (C) selvforherligende tomme fraser om, hvor meget lettere det er blevet at være dansker på grund af firkløverregeringen (V, C, CD og KrF, red.). Hvad den sådan rent konkret har foretaget sig omtales ikke.

Men vi får da at vide, at “engang i 90´erne” afdrager vi den sidste krone på milliardgælden. Det var det, som Per Hækkerup (A) for 18 år siden daterede med fuld sikkerhed til “engang i 70´erne”. Dengang var gælden 6 milliarder og årsunderskuddet 1. Nu er gælden 201 milliard kroner og underskuddet 15.

Hvornår tør Danmarks Radio?

Om fortiden siger Schlüter:

Det er jo næsten forbryderisk, at man de sidste ti år har uddannet et tusindtal akademikere og andre med nærmest statsgaranti for arbejdsløshed.

Det var faktisk et hovedpunkt på Z-gruppens sommergruppemøde i 1974, hvor vi påpegede, hvad der skulle ske. Og det blev vi ved med år efter år. Men alle de andre – også daværende folketingsmand, Poul Schlüter, – stemte imod vore mange forslag.

Hvornår tør Danmarks Radio lade Matador- og Poul Hammerich-serierne afløse af konkret vælgeroplysning om hvad, hvilke partier har stemt for igennem de 24½ år, hvor Folketinget ødelagde Danmark?

Så vil det blive afsløret, at firkløveret og socialdemokraterne hele tiden har været og stadig er to alen af præcis det samme usmagelige stykke.

Mogens Glistrup

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 9 / 13. årgang / 1. marts 1985

Røde hunde

15. august 2012 14 kommentarer

Røde hunde 

Jamen, det er jo sådant noget, der optager de unge. Det er den slags de beskæftiger sig med, interesserer sig for og taler om.

Sådan omtrent lyder det fra cheferne i Danmarks Radios Børne- og Ungdomsafdeling og Kultur- og Samfundsafdelingen, Mogens Vemmer og Jørgen Vedel-Petersen, og fra andre af statsmonopolets magthavere, når det veldokumenteret påpeges, at de i deres ivrige socialiserings-håndlangervirksomhed – og i strid med radioloven! – overdoserer med alt deres freds-, BZ-, antiatom-, antiraket-, antiamerikansk- og såmænd også antidansk – præk. Eller fylder æteren med reklamegas for snart den ene, snart den anden venstrefløjsdomineret “græsrodsbevægelse“.

Men det er ikke den slags undergravningsvirksomhed, der optager nutidens unge. De har sundere interesser. I hvert fald langt de fleste af dem.

Vi andre har vist det hele tiden, og nu har æterforurenerne fået syn for sagn.

En ny opinionsundersøgelse foretaget af Gallup og offentliggjort i Berlingske Tidende fastslår nemlig, at kun fem procent af de unge, det vil sige i aldersgruppen 15 til 29 år, er medlem af en af disse såkaldte græsrodsbevægelser, og de kommer hovedsageligt alle fra venstrefløjspartierne VS, SF og Danmarks kommunistiske Parti.

Hertil kommer, at undersøgelsen fortæller, at kun fjorten procent af de unge på et tidspunkt overhovedet har overvejet at melde sig ind i en græsrodsbevægelse.

Sådanne tørre tal burde selvsagt få monopolets undergravningsledere til at stikke fløjten ind, eller i hvert fald få Radiorådet til at belære dem om, at linjen skal lægges om, så lovens ord om alsidighed efterleves. Men se om det sker.

Et tidligere Z-medlem af Radiorådet mente engang at kunne konstatere, at en række af DR`s medarbejdere var stærkt angrebet af børnesygdommen Røde Hunde. En vist meget præcis diagnose.

Ledelsen dalrer videre uden at lede, og Radiorådets flertal svigter sit ansvar, så kuren er endnu ikke indledt.

Og imens breder sygdommen sig.

T. Zinglersen

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 36 / 12. årgang / 19. oktober 1984

%d bloggers like this: