Forside > Mogens Glistrup > Derfor er min plads også i ligningsrådet

Derfor er min plads også i ligningsrådet

4. august 2008

Derfor er min plads også i ligningsrådet

Folketingsmedlem Grethe Philip (B) har undret sig over, at Mogens Glistrup samtidig med retssagen kan få tid til at være medlem af Statens ligningsråd og spørger, hvor stort arbejdet i ligningsrådet er.

Fremskridt har ladet spørgsmålet gå videre til Mogens Glistrup, der svarer:

– Da det betales med ca. det halve af, hvad fru Philip får fra Det kongelige Teater, er arbejdsbyrden vel kun det dobbelte. Altså ikke overvældende.

– Fru Philip undrer sig over, at jeg kan udføre arbejdet sammen med at klare retssagen. Nok er jeg klar over, at fruen og 133 andre stemte for min immunitetsophævelse for at hindre mig i sligt. Det er imidlertid nu engang ikke hendes eller deres vælgere – de godt 4000.000 -, som har sat mig til at være skatteydernes ven i de mest centrale legepladser for skatteyderplagerierne. Derfor er min plads ikke blot i Folketinget og dets skatte- og afgiftsudvalg, men tillige i ligningsrådet.

Mogens Glistrup

Må citeres med fuld kildeangivelse:

Fremskridt nr. 14 / 2. årgang / 30. august 1974 

